måndag 4 maj 2009

Oj!!! vad hände? En massa tänder!!

Ja man säger ju att våren kommer med nytt liv och nya friska tag. Tiden fullkomligt springer iväg och allt går jättefort.

Det har blivit dåligt med bloggande och det enda jag egentligen kan skylla på är att jag inte haft tid. Det är ju visserligen bra (att man ändå är sysselsatt med något) men det händer ju massor av saker som kan vara potentiellt intressant att blogga om. Ja ja hur som helst. Jag kör den korta versionen.
Måndag förra veckan var jag ut med några jobbkompisar. Superkul, det var ju så länge sedan och jag tackar alla i sällskapet för en trevlig kväll och även halta lottas som serverade en mkt god biffstek. MUMS

Tisdag bar det av till kärra för att träffa ännu en jobbkompis. Denna gången under lite mer ordnade former med lekparksbus och fika. Även detta en hit och något jag gärna gör igen:D

Onsdag tog hela familjen en picnic på öckerö. Härligt och uppfriskande. Avslutade dagen med babysim som för övrigt är slut för denna gång. Vi har dock anmält oss till nästa kurs också eftersom klimpen tycker att det varit så skoj och även för att det är så pass nyttigt.

Torsdagen tillbringades i tuve tillsammans med lilli, trollungen, miss T, penntrollet, mr Bäbis och deras föräldrar. Det grillades, dracks öl och byggdes kojor för fullt för att sedan bära av till tuves 4-H gård där det vankades valborgsmässobrasa UTAN vintern rasat :(
En helkul dag/kväll som gärna görs om. Tack alla som ordnat och donat för att detta skulle bli så bra som det blev.

Fredag packades bilen för att resa upp till sommarstugan över helgen. När vi var framme tog vi (jag, klimpen och svärmor) en härlig långpromenad i det varma vädret (tackar för detta).

Lördag var det lite fixande med bilen (städ och tvätt) innan det bar av till götet för att uppvakta den enda skotten som finns i min bekantskapskrets, det blev dock vare sig kilt eller säckpipa på festen. I sista stund bestämdes det att vi skulle åka tillbaka till stugan på kvällen och så blev det också. Klimpen fick stanna hos farmor och det var nog bra för samtliga, han har ju nästa inte varit borta alls från mig och janne samtidigt. Allt gick strålande och det blev en trevlig kväll.

Söndagen var lite mer mulen så det blev ingen långpromenad utan vi åkte via hamburgsund på vägen hem. Tanken var egentligen att vi skulle till grebbestad och ta en glass på bryggan men det hade ju inte blivit lika mysigt som om solen varit framme.



Så... då var det måndag igen och vad har jag gjort idag. Hmmm INGENTING!!!
Linus har sovit, ätit, sovit, lekt, ätit och nu sover han.

Som om detta inte vore nog så har nog klimpen min blivit utbytt mot en annan liknande för jag kommer inte ihåg att min lille älskling har TVÅ tänder, kryper och äter barnmat utan protester!!?

3 kommentarer:

  1. Oj, visst har han förändrats mycket på senaste. Men i vilken vinkel har du tagit den bilder? ;)

    SvaraRadera
  2. något snett underifrån :P

    SvaraRadera
  3. Härlig vecka ni haft!
    *fortfarande väldigt avis på eran stuga..!*
    Kul att han äter utan protester.. inget jag har fått uppleva ännu.. :)
    Kram Freya och Lea

    SvaraRadera