lördag 6 juni 2009

eu-parlaments val

Jaha då har tiden snart runnit ut för att gå och rösta för eu parlamentsvalet och jag har under en tid varit inne på att inte rösta alls. Det finns ett stort antal entusiaster i min omgivning ang detta val men hur mkt jag än försöker så lyckas inte mitt intresse väckas ang denna punkt.
Blir däremot ganska irriterad över att hela tiden behöva försvara mitt ointresse. Jag är helt för att Sverige är ett demokratiskt land där man har möjlighet att rösta för div saker, men MÅSTE man rösta för det? Om mitt val är att inte rösta så borde väl det accepteras på samma sätt som om någon röstar på en person eller ett parti som jag inte delar uppfattning med???


Nåväl låt bäste kandidat vinna och länge leve demokratin!!!

1 kommentar:

  1. Du skall alltid rösta! Självklart kan du ju använda en blank röstsedel för att markera att du röstar, men inte anser att några av valen är värda din röst. Då räknas din röst på riktigt.

    SvaraRadera