lördag 6 juni 2009

söker svar hos mina läsare

Har ett par funderingar som jag hoppas få svar på här.
Egentligen har den ena frågan redan varit uppe i en diskussion med min kära make och svägerska men tycker att det kan va kul att höra flera teorier.
Vad jag undrar är alltså

1. Varför knäpps mäns och kvinnors skjortor på olika sätt och varför knäpper man kvinnors kläder i ryggen (enligt mig ganska opraktiskt)(och stina, om du lämnar samma kommentar i bloggen som du gjorde i vår diskussion så lovar jag att bjuda på samma svar som då:) )

2. Varför serveras det så konstig frukost på hotellen i danmark??
Äter dom verkligen 5 sorters wienerbröd med nutella vidsidan om till frukost? Eller varför sjuttielva olika sorters mögelostar. Detta är för mig en gåta.

1 kommentar:

  1. Jo, som sagt: Det handlar om att man ville att det skulle skilja sig från "herr-knäppningen". Och sen var det dags att hitta på massa ursäkter, om varför. Kammarjungfrur och ammande damer osv.

    Å i Danmark äter man kanske inte så mycket på morgonen. Och då fattar inte hotellen vad folk vill ha. (bara en teori)

    SvaraRadera