fredag 18 december 2009

Glädjebubblan.....jo eller hur????


Jaha då var det dax för lite mer blogg gnäll härifrån. Hade en så vansinigt lust att åka upp på stan å ta en fika i lugn och ro medan den lille nöjt skulle roa sig i lekhörnan. Det finns nämligen ett cafe (läs ETT) i Göteborg som är barnvänligt och tillockmed fått publicitet i Göteborgs Posten just för detta. Vi var där med större delen av föräldrargruppen för dryga halvåret sedan. Tyckte då att cafet va ganska mysigt och juste fika men Linus var lite för liten för att ha någon större glädje av vad de hade att erbjuda då. Tänkte då i mitt stilla sinne att nu är han nog mogen för detta och kan leka lite i lekhörnan som de har installerat. Drog med mig en mysig mamma med hennes lilla tjej för att allt skulle bli perfekt.
Vi gick en ordentlig omväg (vilket inte var planerat) men när vi väl kom fram tog vi det piano, beställde lite mat och en stor caffe latte för att sedan slå oss ner i en av sofforna. Efter en halvtimma kommer en av de anställda och börjar borsta golv, torka bord och plocka undan allt i lekhörnan. Tänkte inte så mycket på det hela till en början men när hon efter en stund drar fram damsugaren och fejar runt i cafet börjar det hela bli ganska störande. Hon verkade inte bry sig så mycket om att vi satt där utan for fram mellan stolar och bord och demonstrativt damsög runt oss vart hon kom åt. Jäkla mig att jag inte sa något till henne. Hade kollat upp att cafet var öppet till kl 17 och klockan var bara 16!!!
Mitt i allt tumult kommer en annan förälder bärande på sin unge och nästintill springer ner linus så att han faller handlöst bakåt och slår huvudet i klinkersgolvet DUNK..... VRÅÅÅÅÅÅÅÅÅL
Jag rusade fram till honom för att ta upp honom och trösta medan denna kvinna säger att hon inte såg honom och att det inte var farligt. Det gick bra! Jag köper att hon inte såg honom men smällen när han åkte i golvet fick andra att reagera och vända sig om. Kanske jag överreagerar men HON ska inte säga att det gick bra när hon inte uppfattade situationen över huvudtaget. Åhhh störande. När Linus sen lugnat ner sig var cafepersonalen i full gång med att skura golvet och för att det skulle torka fortare stod dörren på vid gavel och man behöver ju inte vara ett geni för att förstå att det blir svinkallt inne då!
När det var drygt en halvtimma kvar till stängning gav vi upp och beslöt oss för att gå. Bad cafeägaren om en pappmugg så vi kunde ta kaffet med oss varpå puckot (förlåt) frågar om vi hade bråttom. Jag svarade då att det var alldeles för kallt att sitta kvar och att det skulle kännas slösaktigt att lämna en caffelatte för 36 kronor som vi knappt börjat dricka. Han frågade om det fortfarande var varmt och jag svarade nej. Inget erbjudande om att värma på det men vi fick ju ta med oss det kalla kaffedryckerna så man ska väl va nöjd ändå :) hm

Jaja tur att man hade trevligt sällskap iallafall men har en känsla att det kan dröja innan jag går dit igen, känns synd och tråkigt då jag verkligen hade höga förväntningar på att det skulla bli så bra idag.
Men, men nu e detta ur världen och kvällen kommer bli sååå bra här hemma. Här är kaffet varmt och alla dörrarna är stängda så frysa behöver man inte göra.

Kramar Soffie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar