lördag 4 april 2009

Vad min stackars man får utstå!!


Ja då har man avklarat en 30-års fest då!

I början av veckan fyllde gubben min 30 och det firades med vänner och god mat. Hade planerat i flera veckor hur detta skulle gå till och jag var fast besluten om att det skulle bli en överraskning för honom.
Kära J ville ju inte ha något "stort" och det blev det inte heller. Kära J hade bjudit in till öppet hus hemma och pga detta uppgett att osa ej var nödvändigt, tur för mig!
Jag kontaktade alla de inbjudna och bad dom tacka nej eller inte svara alls på inbjudan, förutom min syster och kära J:s mamma. I själva verket var de istället bjudna till kära J:s föräldrar. Min syster "kidnappade" kära J och under tiden de snurrade runt på det glada hisinglandet skyndade jag och klimpen iväg till den riktiga festen. Han blev ordentligt överraskad och den minen han fick var HELT oersätterlig. Det kändes att det var värt allt jobb och slit som varit de senaste dagarna bara för att få se den glada minen. Kvällen löpte på bra och gästerna droppade av i lagom tid för att vara en vardag. Vi åkte hem nöjda, mätta och trötta.

Pga öppet hus så fick vi ju städa lite för att gästerna inte skulle få några allregiska anfall eller så för allt damm.
Vi tvättade fönster och gardinerna.
Det var då tanken slog mig att: har jag inte en stämpel ligger bland mina scrapbookingsaker? Å så har jag ju färg. Resultatet blev att jag och Kära J stod och stämplade och strök gardiner halva dagen, men såååå bra det blev. Lite beklagade han sig dock för detta och undrade om man verkligen behövde stämpla BÅDA gardinerna, det räcker väl med den ena? Öhh döhh. Tror inte det!
MEN vi tog oss igenom detta projektet som sagt och så här blev resultatet!!

1 kommentar:

  1. Wow vilka snygga gardiner. Vi blir jätteimpade. Och att J orkade med att göra TVÅ!

    SvaraRadera